تماس با ما   صفحه اصلي   نقشه سایت   انگليسي   العربيه   اردو  
نسخه چاپي


بررسی محتوای رسانه های جدید؛

ترویج سبک زندگی غربی، محتوای غالب صفحات شبکه های مجازی


بررسی حسابهای تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام نشان می دهد که محتوای بیشتر این صفحات ترویج سبک زندگی غربی، بدپوششی، فمینیسم و ... است.
جبهه معاند انقلاب اسلامی در رسانه­ ها حضور جدی دارد و در مقابل، عناصر دینی و انقلابی به اندازه کافی این رسانه ­ها را جدی نگرفته­ اند. همین امر سبب شده است که جبهه معاند، جریان تولید و عرضه محتوا را در فضای مجازی به دست گیرد.
بررسی حسابهای تأثیرگذار در شبکه ­های اجتماعی به ویژه اینستاگرام نشان می ­دهد که بیشتر آنها متعلق به هنرمندان و ورزشکاران است، محتوای بیشتر این صفحات ترویج سبک زندگی غربی، بدپوششی، فمینیسم و ... است. تلاش برای چهره ­سازی از ورزشکاران و هنرمندان متعهد و نیز آموزش و تصحیح رفتار الگوهای موجود می ­تواند در سالم ­سازی فضای مجازی مؤثر باشد.
به نظر می ­رسد مسؤولین نظام و عناصر دینی و انقلابی باید با روش­ های صحیح رسانه­ ای از قبیل چهره ­سازی شخصیت­های شاخص و همچنین شبکه­ سازی فعالان انقلابی فعالیت خود را در رسانه­ های جدید آغاز کنند تا در آینده بتوانیم فضای این رسانه­ ها را هر چه بیشتر تعدیل نموده و به نفع آرمان­های انقلاب اسلامی جهت­ دهی نماییم.
امروزه اطلاعات، با ارزش­ترین کالا در جهان می ­باشد، اطلاعاتی که کاربران اینترنت در قبال خدمات رایگان شبکه­ های اجتماعی و فضای مجازی در اختیار آنها قرار می­ دهند. کاربران به هنگام نام­نویسی در این شبکه­ ها و سایت­ها، شرایط و قوانینی را قبول می­ کنند که معمولاً اطلاعی از محتویات آنها ندارند مانند موارد ذیل:
گوگل: شما به هنگام ثبت نام در گوگل قبول می­ کنید که اطلاعات شما با درخواستهای حکومتی در اختیار دولتها قرار می­ گیرد.
اینستاگرام: شما به هنگام ثبت نام در اینستاگرام قبول می­ کنید که اطلاعات شما به کمپانی­ها فروخته شود.
تلگرام: شما به هنگام ثبت نام در تلگرام به این پیام­ رسان اجازه می ­دهید که به مخاطبین، دوربین و میکروفون تلفن همراه یا لپ­تاپ شما و نیز به محتویات تلفن همراه و موقعیت جغرافیایی شما دسترسی داشته باشد.
فیسبوک: با دقت در روند فعالیت شبکه اجتماعی فیسبوک با نزدیک به یک میلیارد و هشتصد میلیون کاربر، متوجه می­شویم که این شبکه اجتماعی به مرور زمان از سال 2005 تا 2010 اطلاعات زیادی از کاربران خود را در معرض عموم قرار داده است.
كد خبر:41307
منبع خبر:مرکز رصد فرهنگ و علم
تاريخ خبر:1396/10/04